Premium Mobile MMS i roaming – jak to z tym jest?

Dzisiejszy wpis postanowiłam poświęcić sprawie, która może mieć znaczenie dla całkiem sporej, i do tego rosnącej, grupy osób. Chodzi o usługi MMS i roaming w Premium Mobile. Każdego kwartału kilkanaście tysięcy osób, przenosi do niego swój numer, a kolejne tysiące zastanawiają się czy tego nie zrobić, jak tylko skończy im się umowa z obecnym operatorem. Premium Mobile opinie ma bardzo dobre, ale jest kilka usług, które rodzą pytania i wątpliwości. A skoro tak, to trzeba temat objaśnić, co właśnie w niniejszym tekście zamierzam zrobić. Wiec jak to jest z tym Premium Mobile MMS i roaming?

Premium Mobile MMS

Zacznijmy od MMS-ów. Premium Mobile ma 4 oferty, z których 2 tańsze zawierają płatne MMS-y (0,29 zł), a 2 droższe – nielimitowane w cenie abonamentu. Tak czy inaczej, żeby odebrać lub wysłać MMS będąc w Premium, trzeba skonfigurować telefon. A jak skonfigurować swój telefon? Najlepiej jeśli konfiguracja MMS odbędzie się automatycznie. Aby tak się stało należy wysłać bezpłatny SMS o treści MMS pod numer: 8090. W odpowiedzi otrzymasz SMS zwrotny z konfiguracją usługi dostępu do MMS.

A co jeśli automatyczna konfiguracja Premium Mobile MMS nie zadziała? Wtedy można dokonać jej samemu, zmieniając ustawienia w telefonie.

Android

Na urządzeniach z Androidem trzeba wejść w: Ustawienia > Połączenia > Sieci komórkowe > Nazwy punktów dostępu > MMS. W tym momencie dotrzemy do edycji punktu dostępu, gdzie należy postępować tak, jak pokazują poniższe screeny.

konfiguracja MMS 1

konfiguracja MMS 2

Po wykonaniu powyższych kroków, MMS-y powinny działać. 🙂 Instrukcję konfiguracji MMS dla innych systemów operacyjnych znajdziecie na stronie operatora w sekcji POMOC > konfiguracja telefonu.

Tak, czy inaczej zawsze po konfiguracji Premium Mobile MMS, wszystko powinno działać.

Premium Mobile roaming

A jak to jest z tym roamingiem? Jest nieco inaczej niż u wielkiej czwórki (Play, Plus, Orange, T-Mobile). Oni mają roaming darmowy w jakiś granicach, natomiast w Premium Mobile roaming jest w 100% płatny. Nawet 1 Mb nie wykorzystacie za granicą za darmo. Podobnie jest ze wszystkimi innymi usługami – połączenia, SMS, MMS. Wszystko jest płatne i dobrze jest mieć tego świadomość.

Druga ważna sprawa, roaming można aktywować w taryfach: Freedom1, Freedom2, Freedom3, FreedomNet 25, FreedomNet Dom. Czyli we FreedomPL nie można korzystać z roamingu.

Trzecia kwestia, roaming w Premium Mobile jest domyślnie WYŁĄCZONY. Oznacza to, że jeśli planujemy podróż i chcemy móc normalnie się kontaktować z rodziną i przyjaciółmi w Polsce, musimy PRZED wyjazdem zlecić aktywację usługi. Można to zrobić przez konto abonenckie, przez Facebook Messenger, mailowo lub telefonicznie.

Gdyby po wyjeździe okazało się, że mimo aktywacji roamingu, usługa nie działa, można po prostu ręcznie wyszukać w telefonie inną sieć niż ta, do której telefon się loguje automatycznie. Inny sposób na rozwiązanie problemu to użycie kodu *111*(kierunkowy kraju – Polska to 0048)(numer telefonu)# i połączenie się jak w przypadku zwykłego połączenia. Na przykład, żeby zadzwonić do Premium Mobile trzeba by wybrać: *111*0048722792999# i nacisnąć słuchawkę.

Jak widzicie Premium Mobile MMS i roaming to nie są jakieś tematy, które powinny budzić kontrowersje. Trzeba po prostu dowiedzieć się przed zmianą operatora, jak to działa u niego i stosować się do wytycznych. Wtedy wszystko jest w porządku i można normalnie korzystać z usług. A jakie wy macie doświadczenia z Premium Mobile?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *